close

Imagine-Dragons-Roots-2015-1200x1200-300x300  

 

Imagine Dragons,roots.

第一次聽到這首歌是在釋出的當天他們的官方ig聽到的

短短的15秒就讓我愛上這首歌了

那個強烈的節奏,旋律和歌詞

誰能不愛啊!火速翻完又晾在那兒了

Anyway現在終於放上來了!!

以下歌詞。


 

Roots
[Verse 1]
Don’t throw stones at me
/別把矛頭指到我身上

Don’t tell anybody
/別把我的事告訴任何人

Woah, woah, woah

Trouble finds me, woah
/麻煩總是自動找上門

All the noise of this
/凡塵傳來的雜音

Has made me lose my belief
/讓我對自己漸漸的失去了信心

Woah, woah, woah

[Chorus]
I’m going back to my roots
/我要抓緊維繫著我的根

Another day, another door
/每一天 每扇門

Another high, another low
/每個高低起伏

Rock bottom, rock bottom, rock bottom
/似乎都在搖晃著我的根基

I’m going back to my roots
/我要縮回根裡

Another day, another door
/每一天 每扇門

Another high, another low
/每個高低潮

Rock bottom, rock bottom, rock bottom
/都在震撼著我的根柢

I’m going back to my roots
/不 我要縮回我的避風港裡了

[Verse 2]
Had to lose my way
/我失去了方向感

To know which road to take
/不知道該選哪條路

Woah, woah, woah
/哈

Trouble found me, woah
/反正哪條都是死路一條

All I look for was
/現在只能期盼

Washed away by a wave
/那一波波的浪花能將我洗淨

Woah, woah, woah


[Chorus]
I’m going back to my roots
/我要抓緊維繫著我的根

Another day, another door
/每一天 每扇門

Another high, another low
/每個高低起伏

Rock bottom, rock bottom, rock bottom
/似乎都在搖晃著我的根基

I’m going back to my roots
/我要縮回根裡

Another day, another door
/每一天 每扇門

Another high, another low
/每個高低潮

Rock bottom, rock bottom, rock bottom
/都在震撼著我的根柢

I’m going back to my roots
/不 我要縮回我的避風港裡了

[Bridge]
I know it’s gotta go like this, I know
/我一直都明瞭事情總會失序

Hell will always come before you grow
/那殘酷的考驗總在茁壯前出現

Trouble found me, trouble found me
/我是吸引麻煩的磁碟啊

I know it’s gotta go like this, I know
/是啊 我一直都很清楚

Hell will always come before you grow
/那深淵總是提早出現

Trouble found me, trouble found me
/伴隨著那不斷找上門的麻煩

[Chorus]
I’m going back to my roots
/我要抓緊維繫著我的根

Another day, another door
/每一天 每扇門

Another high, another low
/每個高低起伏

Rock bottom, rock bottom, rock bottom
/似乎都在搖晃著我的根基

I’m going back to my roots
/我要縮回根裡

Another day, another door
/每一天 每扇門

Another high, another low
/每個高低潮

Rock bottom, rock bottom, rock bottom
/都在震撼著我的根柢

I’m going back to my roots
/不 我要縮回我的避風港裡了

喜歡Thalia的翻譯嗎?在下面留言或按讚給Thalia鼓勵哦:))

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Thalia.P.Hsu 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()