close

 

上次跟大家介紹過Midnight Red這個團的另一首歌,Take Me Home <傳送門

這次跟大家介紹的Nothing Lasts Forever跟Take Me Home的風格完全不同,

Take Me Home充滿了青春的那種衝勁和活力,Nothing Lasts Forever則是一種細水長流的感覺,也有一股任性。

不過很好聽就是了拉xD

以下歌詞

 


 

Nothing Lasts Forever"

[Thomas:]
Pictures gray and then they’re gone
/牆上貼著泛黃的舊愛照片

And still you are the one who never seems to fade
/但妳 是裡頭唯一一個還未褪色的

So many stars under the sun
/太陽底下有無數的星芒

And still you are the one who takes my breathe away
/但能讓我停止呼吸的 仍只有妳

[Colton:]
All the leaves will go from green to brown
/葉子會從鮮綠轉成帶著死亡氣息的咖啡色

That's what I’ve heard, all my life
/那是我此生不斷被灌輸的觀念


[Eric:]
And baby I, I’ll never let you go
/寶貝 我永遠不會放手讓妳離去

You’ll never dance alone
/妳跳舞時 永遠不會是獨自一人

Let them say nothing lasts forever
/沒有什麼是永恆的?就讓他們說吧

Baby I, I’ll ride the darkest storm
/我會為妳與最險惡的風暴對抗

I’ll love a little more
/每天多愛妳一點

Let them say nothing lasts forever
/就讓他們自顧自的說沒有什麼是永恆的吧


[Joey:]
Cause you know you dare to roll the dice
/妳知道 我們是在挑戰機率

Face the test of time
/但看看 連時間都對我們屈服了

Yeah I know we will survive
/我們的愛會存於永恆

Heart to heart and eye to eye 
/心連心 眼對眼

with your body close to mine
/當妳湊近我時

that’s how we will survive
/我知道 我們會永遠在一起


[Colton & Joey:]
All the leaves will go from green to brown
/葉子會枯萎

That's what I’ve heard, all my life
/那是我不斷被灌輸的觀念


[Eric:]
And baby I, I’ll never let you go
/寶貝 我永遠不會放手讓妳離去

You’ll never dance alone
/妳跳舞時 永遠不會是獨自一人

Let them say nothing lasts forever
/沒有什麼是永恆的?就讓他們說吧

Baby I, I’ll ride the darkest storm
/我會為妳與最險惡的風暴對抗

I’ll love a little more
/每天多愛妳一點

Let them say nothing lasts forever
/就讓他們自顧自的說沒有什麼是永恆的吧



[Colton:]
Clouds of doubt
/雲集的煩惱襲擊著我們

And we need to cling to hold
/但我們會相依偎 度過這一切

We're in denial.
/我們不可能會在一起

Yeah girl that's what I've been told, all my life.
/他們不停的向我這麼說


[Eric:]
And baby I, I’ll never let you go
/寶貝 我絕對不會放開緊牽著的手

You’ll never dance alone
/妳永遠不會有機會獨舞的

Let them say nothing lasts forever….
/就讓他們說不會有真愛的

[All:]
And baby I, I’ll never let you
/寶貝 我永遠不會放手讓妳走

You’ll never dance alone
/永遠待在妳身邊

Let them say nothing lasts forever
/讓他們自顧自的說不會有真愛

Baby I, I’ll ride the darkest storm
/我會牽著妳的手渡過最險惡的風暴

I’ll love a little more
/每天多愛妳一點

Let them say nothing lasts forever
/讓他們閒言閒語吧 我們不在乎


Baby I, I’ll never let you go
/寶貝 我永遠不會放開妳的手

You’ll never dance alone
/永遠陪在妳身邊

Let them say nothing lasts forever
/他們說不會有真愛

Baby I, I’ll ride the darkest storm
/但寶貝 我會牽著妳的手度過這一切

I’ll love a little more
/永遠愛著妳

Let them say nothing lasts forever
/是的 真愛確實存在

 

 

 

arrow
arrow

    Thalia.P.Hsu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()